Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De Schaal Vorderingen in Spellingvaardigheid voor Vlaanderen is een hulpmiddel waarmee de vorderingen van leerlingen op het gebied van het spellen kan worden vastgesteld en in de tijd gevolgd. Deze handleiding geeft aan hoe u tewerk gaat bij het gebruik van dit instrumentarium. Hoofdstuk 1 beschrijft op welke spellingleerstof het instrumentarium betrekking heeft, hoe het instrument is samengesteld, en wanneer de dictees het beste worden afgenomen. Hoofdstuk 2 geeft aanwijzingen voor de afname van de dictees. Hoofdstuk 4 gaat over de verwerking van de resultaten. In hoofdstuk 4 leest u hoe de resultaten moet interpreteren en hoe u ze kunt gebruiken in uw onderwijs. Achteraan de handleiding treft u de volgende bijlagen: alle dictees, een overzicht van spellingcategorieën, een overzicht hoe de categorieën over de dictees verdeeld zijn, de vaardigheidsscoretabel, de vergelijkingsgegevens Vlaamse leerlingen en de score-interval-tabel.
Didactic evaluation --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Met de Drie-Minuten-Toets voor Vlaanderen (DMT-V) kunt u vaststellen in welke mate kinderen in leerjaar 1 tot en met 6 vorderingen maken bij het ontsleutelen van woorden. De DMT-V is een leessnelheidsstoets; in één minuut moeten leerlingen zoveel mogelijk woorden van een kaart hardop lezen. Er zijn drie leeskaarten met elk zeer specifieke woordtypen zodat u een goede diagnose kunt maken van de technische leesvaardigheid van uw leerlingen. Deze handleiding geeft aan hoe u tewerk gaat bij het gebruik van de DMT-V. Hoofdstuk 1 beschrijft op welke leerstof het instrumentarium betrekking heeft, hoe het is samengesteld en wanneer u de toets het best kunt afnemen. Hoofdstuk 2 geeft aanwijzingen voor de afname en de verwerking. Hoofdstuk 3 gaat over de rapportage en hoofdstuk 4 maakt duidelijk hoe u de rapporten moet interpreteren en hoe u ze kunt gebruiken in uw onderwijs. In hoofdstuk 5 staan suggesties voor hulp aan zwakke lezers. De bijlagen bevatten Vlaamse vergelijkingsgegevens.
Didactic evaluation --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Didactic evaluation --- Didactic strategies --- leerlingvolgsystemen
Choose an application
Choose an application
Lager onderwijs --- Spelling --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- Evaluatie --- Zorgverbreding
Choose an application
Lager onderwijs --- Spelling --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- Evaluatie --- Zorgverbreding
Choose an application
Lager onderwijs --- Spelling --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- Evaluatie --- Zorgverbreding
Choose an application
Lager onderwijs --- Spelling --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- Evaluatie --- Zorgverbreding
Choose an application
Lager onderwijs --- Spelling --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- Evaluatie --- Zorgverbreding
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|